Geen 3G/4G data verbinding op mijn nieuwe toestel.
Regelmatig krijgen we de vraag van klanten waarom op hun nieuwe toestel er geen data verbinding mogelijk is, terwijl het met dezelfde sim-kaart op een ander toestel wel werkt.
Dit probleem word veroorzaakt door de provider, regelmatig ontvangt een provider van fabrikanten van mobiele telefoons een overzicht met de nieuwe toestellen die op de markt zijn gekomen. Het is aan de provider om deze nieuwe toestellen aan hun compatibiliteitslijst toe te voegen, echter zijn veel providers niet actief bezig met het toevoegen van toestellen van de kleinere fabrikanten.
Staat een toestel niet in deze lijst? Dan ontvangt het toestel geen APN (Access Point Names) van de provider. Waardoor er geen verbinding word gemaakt met het datanetwerk van de provider.
Hoe lost u dit op?
Neem contact op met uw provider en vraag de APN op.
Bij de instellingen van het toestel kunt de APN instellingen handmatig invoeren.
Zodra dit is gedaan maakt uw toestel verbinding met het datanetwerk van uw provider.